Czy warto prowadzić social media w Inowrocławiu?

Jeszcze 20 lat temu mało kto wiedział, czym w ogóle są media społecznościowe. Za ich początek uznaje się rok 1978, co dla wielu osób może być nielada zdziwieniem. Szczególnie, że portal Facebook powstał w 2004 roku (dla porównania, polska Nasza Klasa rozpoczęła działalność w 2006 roku). Jak to zatem możliwe, że social media powstały pod koniec lat 70-tych ubiegłego stulecia? Pierwszym programem, który stworzył fundamenty pod rozwój social mediów był CBBS, czyli Chicago Bulletin Board Systems. Został stworzony przez dwójkę programistów – Warda Christensena oraz Randy Suess. Głównym założeniem programu było zrzeszenie miłośników komputerów i nowych technologii. To symboliczne wydarzenie otworzyło nowy rozdział w historii z którego korzystamy do dzisiaj w celach rozrywkowych, komunikacyjnych, czy też zawodowych. Social media Inowrocław mają tak dużą moc, że bez problemu mogą dotrzeć do osób znajdujących się na innym kontynencie, bądź wręcz przeciwnie – do wszystkich mieszkańców Kujaw.
Czym są social media - definicja
Nie ma jednej, oficjalnej i utartej definicji mediów społecznościowych. Szczególnie, że dziedzina ta cały czas się rozwija i ewoluuje. Istnieje trochę punktów wspólnych, które pozwalają nam w tym momencie wyłonić przybliżoną definicję. Chodzi przede wszystkim o rozwiązanie technologiczne, które umożliwia komunikacje i przekazywanie treści pomiędzy osobami, których łączą jakieś cechy wspólny – może to być miejscowość zamieszkania, ulubiony artysta, czy wspólna gra. Nasza agencja marketingowa Inowrocław posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze mediów społecznościowych. Jak sama nazwa wskazuje – social media to poniekąd medium społeczności, pewna baza komunikacyjna, globalna nić połączeń i korelacji międzyludzkich. Bardziej precyzyjną definicję zaserwowali nam socjolodzy i profesorowie, którzy tematyką mediów cyfrowych zajmują sie na codzień.
Social media to forma przekazu informacji następująca za pośrednictwem stron bądź aplikacji działających w sieci internetowej, w ramach społeczności tworzonych poprzez użytkowników tych serwisów
Krystyna Polańska
Media społecznościowe to grupa bazujących na internetowych rozwiązaniach aplikacji, które opierają się na ideologicznych i technologicznych podstawach Web 2.0 i które umożliwiają tworzenie i wymianę wygenerowanych przez użytkowników treści.
Andreas Kaplan i Michael Haenlein
Technologie internetowe i mobilne, umożliwiające kontakt pomiędzy użytkownikami poprzez wymianę informacji, opinii i wiedzy
Słownik Języka Polskiego
Portalami o charakterze społecznościowym są także fora dyskusyjne (wypierane skutecznie przez grupy na facebooku), aplikacje randkowe takie jak Tinder i gry online w trybie co-op, współpracując z innymi ludźmi w wirtualnej rzeczywistości.
Rodzaje mediów społecznościowych

Profesor Krystyna Polańska wyróżniła kilka rodzajów mediów społecznościowych, bazując na powiązaniach pomiędzy użytkownikami oraz celowości wykorzystywania social mediów w praktyce. Wyróżniono następujące rodzaje:
– towarzyskie (Facebook, Myspace),
– zawodowe (LinkedIn, GolenLine),
– publikacyjne (YouTube, Instagram),
– konsumenckie (groupon, mygroup).
Jak można zauważyć, nie jest to podział idealny. Facebook poza aspektem towarzystkim posiada także funkcje zawodowe i publikacyjne. Możemy zauważyć tendencję wedle której social media funkcjonują w sposób globalny, a wręcz ekspansyjny. Zamiast rozwijać się w jednej, wąskiej dziedzinie – zaczynają się przenikać i obejmować kolejne zagadnienia i funkcje. Facebook stara się konkurować z YouTubem w zakresie treści wideo. Ogromny sukces Tik Toka i jego prosta forma spowodowały zmiany również na YouTube i Facebooku, w postaci tak zwanych materiałów ,,shorts”. Media społecznościowe to przede wszystkim kopalnia informacji na temat użytkowników, które sami udostępniamy poprzez nasze zachowanie – polubienia, komentarze, zainteresowania.
Media społecznościowe w Inowrocławiu - czy mają sens?
Zacznijmy od suchych danych liczbowych. Młodzi dorośli, czyli osoby w wieku 16-29 lat spędzają najwięcej czasu na serwisach społecznościowych, głównie za pośrednictwem aplikacji mobilnej – 3 godziny dziennie, podczas gdy dorośli w wieku 45-54 lata spędzają codziennie 1 godzinę i 39 minut w mediach społecznościowych. Millenialsi spędzają około 2 godzin i 30 minut w mediach społecznościowych. Osoby w wieku szkolnym potrafią przebić te wyniki, szczególnie w dobie zdalnego nauczania. Skoro media społecznościowe stały się bardzo ważnym elementem naszego życia, źródłem informacji i narzędziem do łączności z innymi ludźmi to warto je wykorzystać na potrzeby promocji własnej firmy. Pomysłowy profil, zawierający autorskie treści i prezentujący wartości istotne dla Twojego biznesu może stać się z czasem głównym narzędziem do pozyskiwania klientów. Wraz z postępem technologicznym oraz postępującą wymianą pokoleniową będziemy spędzać jeszcze więcej czasu w sieci, w tym w social mediach. Ma to bezpośredni wpływ na nasze zachowanie. Im więcej rozrywki sobie dostarczamy, tym szybciej się nudzimy. Dlatego social media i pozycjonowanie stron Inowrocław powinny w krótki, klarowny sposób przekazywać informacje z życia codziennego firmy, bądź trafiające w zainteresowania potencjalnych odbiorców. Posiadamy duże doświadczenie w prowadzeniu profili firmowych, w szczególności z branży motoryzacyjnej i e-commerce. Specjalizujemy się w działaniach z zakresu marketingu internetowego, którego media społecznościowe są nieodłączną częścią. Poznaj Oferta Inowrocław Marketing.
Jesteście ciekawi jakie profile z Inowrocławia i okolic są najpopularniejsze w sieci? Czy lokalnym firmom udało się zdobyć duże zasięgi poprzez unikalny content? A może z Inowrocławia wywodzą się jacyś influencerzy?
Jak oceniasz ten tekst?

Paweł Kokot
Specjalista ds. marketingu internetowego, social mediów i pozycjonowania stron. Chcę wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, by rozwinąć Twoją firmę.