Jak pozycjonować strony w Inowrocławiu?
Wszyscy wyszukujemy informacji przy dużym wsparciu ze strony wujaszka Google. Zastanawialiście się jednak czasami nad tym, w jaki sposób znajduje on informacje, których potrzebujecie? Jak w odmęcie miliardów stron internetowych odszukać odpowiedzi na konkretne zapytania, płynące np. z Inowrocławia? Jak algorytm wyszukiwarki może ocenić wiarygodność informacji, tudzież wskazać tę najbardziej miarodajną? Sami trafiliście tutaj najprawdopodobniej poprzez wpisanie w wyszukiwarkę ,,pozycjonowanie stron Inowrocław” bądź inną, bliźniaczą frazę. Parę dni temu sprawdzaliście trasę dojazdu do jakiegoś miejsca, czy chociażby przepis na przyrządzenie smacznego obiadu. Internet stał się prawdziwą potęgą, kreując wirtualne życie na potrzeby świata rzeczywistego. Zaczyna się robić skomplikowanie? Zacznijmy zatem od podstaw, czyli tego…

Jak wypozycjonować stronę internetową?
Na wstępie muszę zaznaczyć, że omówienie tego zagadnienia w sposób wyczerpujący wymagałoby poświęcenia całej książki, bądź wielomiesięcznych cyklów szkoleń. Istnieje duża szansa, że po drodze część informacji by się zdezaktualizowała. Pozycjonowanie stron internetowych to proces, którego głównym celem jest zoptymalizowanie stron, sklepów internetowych pod algorytmy wyszukiwarek, w szczególności Google. Popularnie można spotkać się także z określeniem SEO, będącym skrótem angielskiego Search Engine Optimization. Mówiąc prościej – sprawienie, by po wpisaniu w wyszukiwarkę jakiegoś hasła (np. pozycjonowanie stron Inowrocław) pokazała się konkretna strona, nad którą pracuje agencja marketingowa Inowrocław. Czasami sprawa jest bardzo prosta – bardzo konkretne zapytania, generują bardzo konkretne odpowiedzi. Po wpisaniu konkretnej nazwy firmy, czy pytania o datę jakiegoś wydarzenia historycznego można spodziewać się, że pierwszą odpowiedzią wyszukiwarki będzie strona internetowa firmy (bądź krótka notka na jej temat) oraz wskazanie konkretnej daty, której oczekujemy. Google sam informuje swoich użytkowników o tym, jakie czynniki brane są pod uwagę przy pozycjonowaniu oraz jak w ogóle działa wyszukiwarka. Sprawa staje się znacznie bardziej skomplikowana, gdy nasze zapytania są bardziej ogólne (np. pozycjonowanie), bądź danym zagadnieniem w Internecie zajmują się setki firm, czy pasjonatów. Jeszcze trudniej jest, gdy przychodzi Ci rywalizować z innymi firmami, które specjalizują się w organicznym pozycjonowaniu stron internetowych. Nie ma jednak rzeczy niemożliwych! Na jakie podstawowe kwestie należy zwrócić uwagę?
Zadbaj o dobre fundamenty SEO

Cóż kryje się pod tym tajemniczym hasłem? Jeżeli chcesz wypozycjonować swoją stronę internetową to musisz przygotować ją pod wyświetlanie na urządzeniach mobilnych, poprawić jej funkcjonalność, prędkość ładowania oraz czytelność. Wyobraź sobie, że Twoja strona internetowa to aplikacja na telefon. Strona musi działać szybko, bo inaczej zniechęca odbiorców. Co więcej, musi działać dobrze. Błędy na stronie odstraszają klientów, bo w pewnym stopniu stanowią prezentację i wizytówkę Twojej firmy, bądź osoby. Cały czas odwołuje się do odczuć odbiorców, klientów… No dobrze ale przecież to algorytm Google a nie klienci decydują o pozycji strony w wyszukiwarce. Tak się składa, że zadowolenie Twoich odbiorców, ich zachowanie na stronie i fundamentalne cechy witryny internetowej o których wspomniałem mają gigantyczne znaczenie dla pozycji Twojej strony. Google udostępnia szereg narzędzi, które sprawdzają przystosowanie portali do wyświetlania na urządzeniach mobilnych, ich funkcjonalność a nawet zadowolenie odbiorców. Dlatego jeśli zależy Ci na wysokiej pozycji, zacznij od fundamentów czyli funkcjonalności i poprawności Twojej strony. Poproś znajomych, by przejrzeli Twoją stronę na swoich komputerach i telefonach, a później wysłuchaj ich uwag i sugestii. Bardzo często z przyzwyczajenia nie przykładamy uwagi do jakiś kwestii, czy ignorujemy rażące błędy. Możesz także skorzystać z usług profesjonalnych firm, które odpłatnie przeprowadzą audyt strony internetowej i zasugerują wprowadzenie konkretnych rozwiązań. Następnym krokiem będzie poprawienie TREŚCI i zagęszczenie w niej pewnych wybranych fraz, jak pozycjonowanie stron Inowrocław.
Unikalny content - pozycjonowanie inowrocław
Najważniejszy jest unikalny content! Unikalny, czyli jaki? Własny. Autorski. Taki, którego Google nie znajdzie na innych stronach internetowych. Jeżeli podczas tworzenia strony internetowej bawiłeś się w kopiowanie treści z innych portali to najwyższa pora zastąpić je swoimi własnymi tekstami i słowami. Oczywiście nie każdy z nas jest stworzony do pisania. Wówczas powinieneś rozważyć zatrudnienie copywritera, czyli pisarza na zlecenie. Większość z nich doskonale zna podstawy SEO, jakimi trzeba się kierować przy pisaniu tekstów. Im więcej autorskich treści, tym lepiej. Im bardziej profesjonalne i merytoryczne podejście w danej dziedzinie, tym lepiej. Możesz także zafundować podstawowe szkolenie któremuś z Twoich pracowników. Dla Google znaczenie ma również budowanie autorytetów w danych dziedzinach. Jeśli osoba o konkretnych personaliach, wypowiada się w różnych tekstach na pewien temat, a ponadto jest cytowana wśród innych przedstawicieli danej branży to będzie ona uznawana przez algorytm jako autorytet. Docelowo więc, będzie lepiej pozycjonowana niż twórczość osoby, która dobrej renomy nie posiada. Nasza firma w ramach usług takich jak pozycjonowanie stron i reklama Inowrocław oferuje szkolenia pracownicze, jak i tworzenie profesjonalnych tekstów, które podbijają wyszukiwarki. Sam fakt, że dotarłeś do tak dalekiej części tego tekstu stanowi podważalny dowód. Wielu właścicieli firm ma problem z pokonaniem pewnej bariery psychicznej, dotyczącej działań tego typu. Uznają prowadzenie bloga firmowego, social media za coś zbędnego, ponieważ nie generuje bezpośredniej sprzedaży. Jest to myślenie bardzo błędne. Systematyczne tworzenie własnych, jakościowych tekstów potrafi przynieść kilkukrotnie wyższą sprzedaż niż np. wywieszenie baneru, czy chociażby marketing telefoniczny. Nie oszukujmy się – większość banerów jest nudna, a do marketerów telefonicznych większość osób podchodzi z awersją. Czy dobry content to już wszystko? Niestety nie.
Sztuka linkowania, geneza seo
Linkowania to bezpośrednie odnośniki (hiperłącza) prowadzące z jednej strony do drugiej, bądź w obrębie jednej strony Internetowej. Tutaj macie przykład: marketing prawniczy. Jeżeli inne strony (najlepiej branżowe) posiadają odnośniki do Twojej witryny to dla Google jest to znak, że jest ona wartościowa. Coś na zasadzie sieci poleceń. Każdy odnośnik do Twojej strony, znajdujący się gdzieś w sieci, stanowi swego rodzaju polecenie. Na samym początku, pozycjonowanie stron było znacznie mniej skomplikowanym procesem i ograniczało się do pozyskania jak największej liczby linków. Mając więcej linków do swojej strony od konkurencji, było się wyżej w wyszukiwarce. Budowanie mocy swojej witryny poprzez sieć odnośników nadal ma duże znaczenie, jednak dochodzi do tego szereg innych czynników. Wiedza to jednak, przejdźmy jednak do praktyki. Jak pozyskać linki do strony internetowej w Inowrocławiu? Sposobów jest wiele.

Najłatwiej jest po prostu zapłacić za takie linki. Najmniej wartościowe linki pochodzą ze stron typu precle, podczas gdy najbardziej wartościowe linkowania to strony rządowe, posiadające .gov w adresie strony. Można je bez problemu kupić w sieci. Najlepiej gdyby nie były to same linki, a znajdowały się one w jakimś tematycznym tekście, np. w artykule lokalnego portalu. Innym sposobem jest nawiązanie kontaktu z firmami partnerskimi, czy zaprzyjaźnionymi osobami. Im również powinno zależeć na linkach, więc załatwienie tego powinno być czystą formalnością. Kolejnym sposobem na pozyskanie darmowych linków są wizytówki NAP. To katalogi firmowe w sieci, podzielone tematycznie, gdzie możesz umieścić podstawowe informacje o swojej stronie, takie jak Google Maps, targeo.pl, panoramafirm.pl, odi.pl etc. Musicie się jednak liczyć z tym, że firmy te będą próbowały Wam zaoferować dodatkowe, odpłatne usługi. Szczerze powiedziawszy to nie polecam z nich skorzystać, ponieważ rzadko kiedy przynoszą wymierne korzyści. Czy to wszystko co musisz wiedzieć o pozycjonowaniu? Absolutnie nie! W tekście znalazły się absolutne podstawy podstaw, a czasami wręcz duże uproszczenia. Jeśli zainteresowała Cię moja oferta oraz pozycjonowanie stron Inowrocław to zapraszam do nawiązania kontaktu i podjęcia stałej współpracy.
Jak oceniasz ten tekst?

Paweł Kokot
Specjalista ds. marketingu internetowego, social mediów i pozycjonowania stron. Chcę wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, by rozwinąć Twoją firmę.